Talent

Introductie

Welkom bij de regelingen voor talentontwikkeling van het NPO-fonds! Een mix van bestaande en nieuwe regelingen. De nieuwe regelingen (vanaf 2021) hebben we ontwikkeld op basis van input van de sector en in afstemming met de omroepen en de directie Video van NPO.

We zetten bij de nieuwe regelingen in op scenario-ontwikkeling voor webseries, op het werken en sparren in teams, op een sterk workshoptraject en op het realiseren van de plannen. Daarnaast is het mogelijk korte films (zowel fictie als non-fictie) te maken voor het web, waarvoor je je plannen kunt uploaden via 3LAB.

Voor talenten die al wat langer op weg zijn is er een mogelijkheid zich verder te ontwikkelen op een nieuw terrein. En vanaf 2022 volgt er nog een regeling voor mid-length films, daarover later meer.

Een belangrijk doel van de nieuwe regelingen is ook om de landelijke publieke omroep toegankelijker te maken voor talenten zonder av-opleiding, en om inclusiviteit en meerstemmigheid te stimuleren. We zien 2021 als pilotjaar waarin we samen met makers, producenten, omroepen, de NPO-organisatie e.a. kennis en ervaring opdoen om zo blijvend te kunnen ontwikkelen.

Schroom niet ons te bellen of te mailen als je er niet uitkomt, vragen hebt of zaken ziet die beter kunnen. Onze gegevens vind je hier.

-> In februari is Inge de Leeuw gestart als onze nieuwe talentsecretaris, je kan haar contacten via inge.de.leeuw@npo.nl.

We zien uit naar jullie plannen!

Namens team NPO-fonds,
Hanneke Bouwsema, Algemeen secretaris

NB: Voor een volledig overzicht van talentregelingen in Nederland, verwijzen we je ook graag door naar de website van FilmForward. Daar vind je een overzicht van talent- en skillsprogramma’s van diverse festivals, broedplaatsen, vak- en brancheverenigingen, fondsen, omroepen en streamingdiensten.