Profielen omroepen

Wil je een aanvraag voor de webserieregeling indienen, en ben je nog op zoek naar een omroep?

Om een beter beeld te krijgen van de verschillende omroepen, vind je hieronder hun profielen:

AVROTROS
AVROTROS is de omroep achter webseries als De Slet van 6VWO en Vakkenvullers. Wij lezen graag plannen voor webseries over onderwerpen of personen die nu nog niet (of te weinig) aan bod komen. Wij zijn dus op zoek naar originele verhalen die nu nog niet verteld worden. We werken daarbij graag samen met makers met een eigen stem die bovendien de doelgroep van NPO3-online serieus durven nemen.

EO

De Evangelische Omroep is een mediabedrijf dat onderdeel uitmaakt van het publieke bestel. Daar maken we voor verschillende doelgroepen, op verschillende platforms content en laten een eigentijds christelijk geluid horen. Een geluid van geloof, hoop en Gods liefde voor iedereen. EO drama is altijd hoopvol. Ook al schuurt of knettert een verhaal soms. Of is het confronterend, zeg je het liever niet. Het zet je aan tot denken, beweegt je. Om die ander te zien, en de wereld een stukje mooier te maken. Door te kiezen voor liefde.
Belangrijke thema’s: Duurzaamheid, Zoeken naar recht & herstel, Trouw in relaties, Gezin & opvoeding, Oog voor de ander, en Geloof & zingeving.

HUMAN

Hoe je in het leven staat bepaal je zelf. Maar hoe vind je je weg in een wereld die bol staat van scherpe tegenstellingen, vastgeroeste opvattingen en muurvaste meningen? HUMAN laat zien dat er altijd verschillende perspectieven zijn. HUMAN maakt, samen met maatschappelijke en creatieve partners, programma’s die mens en wereld vooruithelpen door autonomie en verantwoordelijkheid te bevorderen. Behalve op tv, radio en online is omroep HUMAN actief in het onderwijs en op evenementen.

NTR

Bij de NTR kijken we uit naar plannen die urgente thema’s belichten en een NPO 3 doelgroep aanspreken.  Lef, originaliteit, humor en het doorkijkeffect zijn daarbij belangrijk. We laten ons graag verrassen door interessante karakters, originele, onbekende arena’s, en uitgesproken keuzes in vorm en inhoud. Daarnaast staat inclusiviteit bij ons hoog in het vaandel en lezen we graag plannen die een nieuw stemgeluid laten horen.

• Ook bij omroepen BNNVARA en VPRO kan je terecht met je webserie-aanvraag, hun profielen worden hier zsm toegevoegd.
  • Bij wie moet je zijn bij de omroepen? Alle contactgegevens vind je hier.